Informasjon om eksamen

Det er ikke krav om at dere avinstallerer annet enn programvare som er knyttet til KI.

Info:

Det er viktig at oversettelsesprogrammer ikke er åpne under eksamen.

Du kan bruke din egen PC, enten det er en du har kjøpt gjennom skolen eller en som er privat kjøpt.

Forberedelsesmateriell og eksamensoppgave

På Utdanningsdirektoratet sin side finner du informasjon om eksamen, forberedelsesmateriell og innloggingsside på selve eksamensdatoen. Sjekk derfor denne siden når du har blitt trukket opp til eksamen: Forside - Kandidat - Udir.no

Tilgjengelige nettsider eksamen

På denne siden finner du en oversikt over hvilke nettsider som er tilgjengelig under eksamen: Eksamensinfo (nfk.no)

PS: På eksamen skal du være tilkoblet det vanlige NFK-nettet. Det er kun elever som tar eksamen som privatist som trenger å logge seg på nettet som heter "Eksamen".

Sjekkliste for skriftlig eksamen

Vi har laget en sjekkliste du kan skrive ut og bruke for å få oversikt over viktige ting til eksamen. Den kan du laste ned her: Sjekkliste for elever eksamen. 2024 (PDF, 270 kB)

Hvis du ønsker sjekklisten på papir, så kan du hente et eksemplar i posthylla til IT mann Truls hos lærerne (gangen utenfor lærerkontorene).

Nedenfor finner du forklaringer til de digitale punktene.

Mer informasjon