OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Hybelboere

Vi har gode rutiner for oppfølging av hybelboere. Det er viktig for oss at elevene trives og at dere foreldre er trygge på at ungdommene er godt ivaretatt her hos oss.

Miljøtjenesten følger opp hybelboerne ved å hjelpe til med å finne hybel og dra på hybelbesøk. Hybelboere kan også selv ta kontakt med Ungdomsveileder hvis de trenger en prat, om hva som helst!
Tema kan være mistrivsel, forseintkomming, rus, hybelsituasjonen, økonomi, mobbing, bekymring for medelever osv.

Hybelbesøk

Hybelbesøk foretas regelmessig, og ved ekstra behov; er det bare å kontakte Elev og lærlingetjenesten/Ungdomsveileder

Livsmestringsdag

Hver høst arrangerer vi en "Livsmestringsdag" for alle VG1 elever. Der kan temaene variere. Elevene er selv med på å påvirke hva vi tar opp på denne dagen. Vanlige temaer som også dekkes denne dagen er ting som brannforebygging, hybellivet generelt, trafikk, fritidstilbud, etc.

Høstferien 2023

Ved Knut Hamsun VGS har vi høstferie hele uke 41, 9-13 oktober. Vi ploger inn disse 2 dagene i løpet av første termin.

Åpen skole

Hver onsdag arrangeres det Åpen skole med ulike sosiale aktiviteter, der de forskjellige lærerne på skolen rullerer på å arrangere diverse moro. Fokus er på å ha det sosialt og hyggelig sammen på tvers av klasser/trinn.

Gratis frokost

Det serveres frokost til elevene mandag, onsdag og fredag, hver dag før første time starter, kl. 07:45 – 8:20. Til frokost er det som regel brød og pålegg, innimellom grøt, og ostesmørbrød på fredager! Kantinedame Elin disker ofte opp med "overraskelser"..

Har du spørsmål?

Ta kontakt med skolen!