DuErHer:

Knut Hamsun Videregående skole

Knut Hamsun videregående skole er en skole med studiested på Oppeid i Hamarøy og et studiested i Leinesfjord i Steigen.

Skoleåret 2023/2024 har vi ca 120 elever fordelt på studier innenfor studiespesialisering og yrkesfag. I tillegg har vi deltidselever og elever via Nettskolen i Nordland.
Som eneste skole i landet tilbyr vi Friluftslivsfag, et studie som gir generell studiekompetanse kombinert med turer og aktiviteter i naturskjønne omgivelser.

På Knut Hamsun VGS tilbyr vi også lulesamisk språkopplæring. Et unikt tilbud hvor eleven får mulighet til å velge samisk som første eller andre språk.